Svátek má: Simona

Regiony

Velikost textu:

Dluhonský most už je odstraněn, druhá konstrukce padne v létě

Dluhonský most už je odstraněn, druhá konstrukce padne v létě

Jeden ze dvou Dluhonských mostů se už od nedělního rána neklene nad železniční tratí Přerov – Česká Třebová. Byl odstraněn, aby tu mohla v následujících měsících vyrůst nová a širší mostní konstrukce.

Ilustrační foto
19. února 2018 - 08:00

Druhý z Dluhonských mostů vedoucí nad trasou Přerov – Bohumín zmizí letos v červenci.

„O víkendu byl sejmut menší ze dvou mostů. Odstranění proběhlo ukotvením stávajícího mostu na pomocnou ocelovou příhradovou konstrukci, prostřednictvím které byl most nadzvednut ze stávajícího uložení a vysunut na přilehlou komunikaci, kde bude rozebrán a postupně odvezen,“ popsal Antonín Prachař – zmocněnec Přerova pro dopravu. Připomněl, že odstranění a následná stavba Dluhonských mostů je jednou z největších současných investic města Přerova - přijde na 90 milionů korun včetně DPH, přičemž Státní fond dopravní infrastruktury zaplatí 78 milionů 721 tisíc korun.


Firma Strabag, která vyhrála výběrové řízení na tuto zakázku, bude nejen stavět dvě na sebe navazující mostní konstrukce, ale čeká ji i rekonstrukce přístupových  komunikací  k mostním objektům v délce 406 metrů. Stávající  šířka  komunikace  bude rozšířena z necelých šesti metrů na sedm - a chodník, který má nově lemovat most, je naplánován v šířce dva metry. Pro chodce to bude znamenat větší komfort, protože až doteď museli chodit pouze po silnici a vystavovali se nebezpečí střetu s projíždějícím autem. Navíc bude tímto vyřešen bezbariérový přístup.

Shořel beze zbytku. Požár autobusu na Šumpersku hasiči rychle zlikvidovali

Dluhonské mosty, které byly v havarijním stavu, převzala stavební firma vloni v listopadu. Nové mosty by měla odevzdat za 56 týdnů, tedy do listopadu letošního roku.

„V červenci nás ještě čeká sejmutí druhého z mostů – a bude použit totožný postup. Stejně jako v únoru bude muset být přistoupeno k uzavírce provozu na trati, to vše v souladu s plánem výluk,“ doplnila Ivana Pinkasová z přerovského magistrátu.

Tvrz Dobrš patřila rodu Koců do roku 1608

Samotná stavba znamená zhoršení přístupu nejen pro řidiče, kteří přes most mířili směrem do místní části Dluhonice, ale také pro firmy, které tady mají své sídlo. Zástupci města museli rovněž řešit, jak se budou do školy dostávat z této lokality děti, žijící za mosty v sociálních ubytovnách. Dluhonské mosty totiž pro ně byly jedinou přístupovou cestou. Radní města nakonec odsouhlasili nákup průkazek na autobus pro žáky, které sváží do centra města autobus, projíždějící areálem Prechezy.

Podle webu města Přerov

(lh,olomouckenovinky.cz,foto město Přerov)