Svátek má: Marek

Regiony

Velikost textu:

Olomouc - Šternberk vlakem za 8 minut, modernizace začíná

Olomouc - Šternberk vlakem za 8 minut, modernizace začíná

Zahájení klíčové železniční stavby na Olomoucku, elektrifikace trati z Olomouce do Uničova se blíží. Dělníci by se do této zásadní modernizace železnice z Olomouce přes Šternberk do Uničova měli pustit letos v létě.

Ilustrační foto
4. února 2019 - 08:00

Půjde o první regionální dráhu v České republice, na níž se zvýší rychlost až na 160 kilometrů v hodině. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v těchto dnech připravuje soutěž na zhotovitele zakázky "Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov (včetně) – Olomouc".

„Zároveň připravujeme žádost o vydání stavebního povolení. Zahájení stavby předpokládáme v polovině letošního roku,“ informoval v pondělí regionální Deník mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Vzhledem k požadavku na zvýšení traťové rychlosti až na 160 kilometrů za hodinu bude kompletně zrekonstruován železniční svršek a spodek. První vlaky by měly vyjet na „novou“ trať v prosinci 2021.

„Stavba přinese optimalizaci a elektrizaci celé trati z Olomouce až do Uničova (vč. stanic a zastávek) ve stejnosměrné trakční napájecí soustavě 3 kV DC. Nová maximální traťová rychlost bude až 160 km/h, dojde k odstranění většiny propadů traťové rychlosti na méně než 100 km/h. Dále optimalizace přinese snížení negativních vlivů z železniční dopravy na životní prostředií, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a komfortnější cestování,“ popisoval Marek Illiaš.

Elektrizace trati č. 290 Olomouc – Šternberk – Uničov – Šumperk je jedním z nejrozsáhlejších projektů elektrizace trati na Moravě. Ve všech stanicích a zastávkách počítá SŽDC s novými nástupišti, přístřešky pro cestující, novým informačním systémem i osvětlením stanic a přístupových cest.


Připravované spěšné vlaky umožní rychlé spojení z Uničova do Olomouce za 17 minut a ze Šternberku za 8 minut.

Podle webu města Šternberk

(lh,olomouckenovinky.cz,foto město Šternberk)